چگونه بر ترس ازازدواج غلبه کنیم؟

چگونه بر ترس ازازدواج غلبه کنیم؟

ترس از ازدواج را گاموفوبیا می نامند. به عنوان یک فرزند گرفتاری پدر و مادرتان را در یک ازدواج ناموفق احساس کرده اید؟ آن ها هر روز در حضورتان دعوا می کنند و به همدیگر لقب می دهند و روزی می رسد که یکی از آن ها زندگی را ترک می کند و شما تنها می مانید.

 

آیا این دیدگاه شما نسبت به ازدواج است؟ یا به وسیله ی افراد نالایق بارها قلبتان شکسته است؟

در حال حاضر شما به کسی متعهد نیستید و چون نمی خواهید یک ازدواج ناموفق دیگر را تجربه کنید و باقی عمرتان را نابود کنید، به این امر تن نمی دهید.

شاید  تا به حال با آدم مناسبی آشنا نشده اید و یا با وجود یک رابطه ایده آل نمی توانید از خیانت کردن دست بکشید. در نهایت ترس شما از تعهد باعث می شود که از ازدواج دوری کنید.

 

یادتان باشد که جولیا  رابرتز در فیلم “عروس فراری” ۴ مرد را منتظر خود گذاشت. 

 

در واقع فکر اینکه تا اخر عمر با کسی ازدواج کنم مرا می ترساند. نمیتوانم تصور کنم که با کسی بتوانم پیر شم آن هم با شادی و رضایت.

با این حال کار های زیادی هست که فکر می کردم هیچ وقت انجام نمی دهم و انجام دادم. به نظر من ما می توانیم بر این ترس غلبه کنیم. این که علم فضانوردی نیست نه؟

هر ازدواجی مشکلات خاص خودش را دارد ولی برای همه ی این ها راه حل هایی هست و شما می توانید ازدواج خود را همیشگی کنید. لیوان همیشه نیمه پر است. شاید کسی که  دچار ترس از ازدواج هست شما نیستید بلکه شریکتان است.

ول از همه، برای غلبه بر ترس، شما باید بدانید که دقیقا با چه چیزی مواجه هستید. مانند دیگر بیماری ها، این بیماری هم علائم خاص خودش را دارد. بیایید نگاهی بیاندازیم:

 

علائم ترس از ازدواج

    • ترس از تعهد در روابط عاشقانه
    • احساس اضطراب در مورد هر چیزی که به تعهد مربوط می شود
    • دوری از همه مکالمات در مورد ازدواج
    • جدا شدن
    • جلوگیری از پیشرفت رابطه
    • اطلاعات مبهم در مورد زندگی مشترک آینده
    • سخت گیری به پارتنر بخاطر حرف زدن در مورد ازدواج
    • احساس غم حتی در روابط سالم و ایده ال
    • انجام کار های مضر که نشان دهنده ی عدم توجه به احساسات شریک زندگی شماست.

 

اگر شما داخل یک رابطه هستید بفهمید که آیا واقعا آماده ازدواج هستید یا نه

ممکن است رابطه ایده الی داشته باشید ولی همچنان چیزی هست که نمی گذارد شما به ازدواج پاسخ مثبت بدهید. حتی اگر بدانید که پارتنر شما ایده ال ترین برای زندگی با شماست.

از خودتان بپرسید که آیا ۲۰ سال بعد هم عاشق این فرد خواهم بود؟

آیا کس دیگری هست که بتواند بیشتر از این مرا خوشبخت  کند و مناسب تر باشد برای من؟

آیا کاری هست که حتما قبل از ازدواج باید انجام دهم؟

آیا قلبم به من میگوید که با فرد درستی در ارتباطم؟

از زندگی چه میخواهم؟

و در اخر ،آیا میتوانم وظایف یک همسر را بجا بیاورم؟

این سوال ها به شما کمک خواهند کرد که بدانید واقعا اماده ازدواج هستید یا خیر.

 

دنبال یک مشاور ازدواج باشید

بسیاری از افراد راه کار های مخصوص خود را دارند ولی همه ی این ها صرفا راه کار های احساسی اند‌ اصلا مهم نیست که چه کسی باعث بروز ترس از ازدواج درون شما شده است. با یک مشاور مناسب می توانید بر همه نوع ترس غلبه کنید.

مشاور به شما کمک خواهد کرد که بوانید چه چیزی باعث بروز این ترس در شما شده و مناسب با آن راه حل هایی ارائه خواهد داد. شما می توانید با والدینتان صحبت کنید. می توانند دید متفاوتی از زندگی الان شما به شما ارائه دهند.

لئو تولستوی می گوید در یک رابطه شاد مهم نیست که شما چقدر با هم سازگارید ،مهم این است که چگونه با ناسازگاری ها برخورد می کنید.

 

با نامزد خود صحبت کنید

وقتی شما در یک رابطه هستید ولی در رساندن ابن رابطه به ازدواج دست دست می کنید. بهتر است که با نامزد خود در این رابطه صحبت کنید در غیر این صورت او را در تاریکی قرار خواهید داد.

این امر به نامزد شما کمک خواهد کرد که بداند مشکل شما دقیقا کجاست. همچنین انتظارات شما از یک رابطه معلوم خواهد شد. بنابراین می توانید تصمیم بهتری در مورد آینده تان بگیرید.

 

اگر داخل یک رابطه  نیستید از یک مشاور مسائل عاطفی کمک بگیرید

یک مشاور واقعی می تواند شما را در حل مسائل احساسی که از حوادث گذشته ناشی می شود کمک کند. شما می توانید بهتر درک کنید. روش گام به گام  در غلبه بر این احساس ترس به شما کمک خواهد کرد. بهترین راه رویارویی با ترس ها و استرس هاست. با خودتان رو راست باشید. در یک مشکل گیر نکنید.

 

با پدر و مادرتان صحبت کنید

پدر و مادر می توانند شما را در درک اینکه چرا این دیدگاه را نسبت به ازدواج دارید راهنمایی کنند. آنها همه ی زندگی شما از بچگی تا به الان می دانند. اگر دلیل ترستان ازدواج ناموفق والدین است، می توانند به شما بگویند که چه چیزی باعث ناموفقی رابطه آنها شده است. پس موانع را کنار بگذارید و با والدینتان حرف بزنید.

 

صحبت با دوست صمیمی هم بسیار مفید خواهد بود. حتی ممکن است شما را در پیدا کردن یک فرد مناسب  کمک کند. شکسپیر می گوید اگر مردان می توانستند آنچه که هستند را بپزیرند و نشان دهند، هیچ ترس از ازدواجی وجود نداشت.

در جامعه کنونی پیدا کردن عشق سخت است و اطمینان به اینکه شریک شما هرگر شما را ترک نخواهد کرد هم سخت است. ولی اگر شما عشق را دارید، هرگز آن را از دست ندهید. اگر هم ندارید، امیدوار باشید که در آینده آن را تجربه خواهید کرد.

همه ی ما سزاوار  دوست داشتن و دوست داشته شدن هستیم و کسی را نیاز داریم که در کنار او پیر شویم. وقتی پدر و مادرتان فرزندان و دوستانمان ما را ترک کردند او را در کنارمان داشته باشیم. ازدواج های بسیاری در اطرافمان می بینیم که به سادگی از بین می روند. نگذارید که این موضوع شما را دلسرد کند. شما می توانید ازدواج موفقی را تجربه کنید. نرخ طلاق در همه ی زمان ها بالاست اما قرار نیست شما لزوما بخشی از این آمار باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *