چگونه برای مشکل خود دکتر روانشناس خوب انتخاب کنیم؟

چگونه برای مشکل خود دکتر روانشناس خوب انتخاب کنیم؟

ترس و فوبیا قابل درمان هست اما زمانی که شما به دنبال یه روانشناس خوب هستید احتمالا نمی دانید از کجا شروع کنید. این راهنمایی ها را دنبال کنید تا یک روانشناس خوب، کسی که به شما یاد بدهد چگونه ترس هایتان را مدیریت کنید پیدا کنید.

 

روانشناس خوب برای درمان ترس خود پیدا کنید

یک نوبت ارجاعی دریافت کنید:

دوستان شما، خانواده و اطرافیان قادر خواهند بود تا به شما یک روانشناس خوب پیشنهاد دهند. هم چنین بسیاری از شهر های بزرگ یک خط تلفن ویژه دارند. یک منبع ارجاعی دیگر مرکز بهداشت است. این مجموعه ها اغلب دارای مراکز سلامت روان هستند، جایی که شما می توانید در آن چند متخصص سلامت روان پیدا کنید. به یاد داشته باشید که ارجاع از متخصصان سلامت روان عموما قابل اعتماد تر است.

 

معتبر بودن روانشناس را بررسی کنید:

اگر چه بیشتر روانشناسان خوب هستند، با این حال افراد تازه کار و کم تجربه نیز وجود دارند. اطمینان حاصل کنید که شما یک متخصص قابل اطمینان را انتخاب کرده اید. ب

 

در مورد تخصص آنها سوال کنید:

روانشناسان اغلب یک رشته مخصوص درمانی را انتخاب می کنند تا در آن متخصص شوند. گروه دیگر خود را به گروه سنی خاصی محدود می کنند. در شبکه های مجازی جستجو کنید یا وب سایت آنها را ببینید تا تصمیم بگیرید که کدام یک مراجعینی هم سن و با مشکل شما را درمان می کنند.

 

لیست بیمه خود را بررسی کنید:

شرکت بیمه خود را بررسی کنید. شرکت های بیمه تعرفه و قوانین خاصی دارند و ممکن است تعرفه های متفاوتی نسبت به همدیگر داشته باشند. برخی شرکت های بیمه نیاز به نسخه روانپزشک دارند درحالی که اکثر شرکت های بیمه با نسخه روانشناس هم پوشش می دهند. پیش از مراجعه به روانشناس از وی در مورد بیمه های تحت پوشش سوال کنید.

به جایگزین های کم هزینه نگاهی بیندازید:

اگر شما بیمه نشده اید یا کم درآمد هستید ممکن است نتوانید از پس هزینه ها برآیید بنابراین می توانید مراکز دولتی با تعرفه پایین را انتخاب کنید. در هر شهری یک یا چندین مرکز درمانی سلامت روان وجود دارد.

 

یک گروه حمایتی را در نظر بگیرید:

اگر چه خود تشخیصی می تواند خطرناک باشد اما اگر مشکل شما واضح است و شما را منزوی کرده (مانند ترس از پرواز) یک گروه حمایتی ممکن است برای شما مناسب باشد. گروه های حمایتی منابع خوبی از اطلاعات برای محدوده خاصی از مشکلات را ارائه می دهند و استفاده از تجارب دیگران می تواند به شما کمک کند.

 

با روانشناس صحبت کنید:

اولین ملاقات شما شامل یک مصاحبه پذیرشی می شود. روانشناس ممکن است از شما سوال های زیادی در چارچوب مصاحبه بالینی بپرسد اما این فرصت خوبی است تا خودتان نیز چند سوال بپرسید. مهم است شما و روانشناستان یک گزارش کامل تشکیل بدهید پس برای صحبت با وی تردید نکنید و اگر با روانشناستان صحبت کردید، آن را بپذیرید. شاید برایتان سخت مشکل باشد تا فورا به فردی اعتماد کنید اما صداقت کامل در جلسه اول بهترین راه پذیرفتن این است که آیا شما روانشناس خوبی را برای خودتان انتخاب کرده اید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *