برای درمان فوبیا چطور یک متخصص خوب پیدا کنیم؟

برای درمان فوبیا چطور یک متخصص خوب پیدا کنیم؟

فوبیا ها قابل معالجه هستند، اما زمانی که به دنبال یک متخصص خوب هستید احتمالا نمی دانید از کجا شروع کنید. اگر دنبال درمان فوبیا هستید این راهنمایی ها را دنبال کنید تا یک روانشناس خوب، کسی که به شما یاد بدهد چگونه ترس هایتان را مدیریت کنید را پیدا کنید.

چطور برای درمان فوبیا روانشناس خوب پیدا کنید

یک نوبت ارجاعی دریافت کنید

دوستان شما و خانواده تان قادر خواهند بود روانشناسی به شما معرفی کنند. همچنین بسیاری از شهر ها دارای مراکز بهداشت هستند. این مجموعه ها اغلب دارای مرکز سلامت روان هستند، جایی که شما می توانید در آن برای درمان فوبیا خودتان افراد متخصصی پیدا کنید.  

تخصص روانشناس را بررسی کنید

اگر چه بیشتر روانشناسان خوب هستند، اما پیدا کردن فرد متخصص نیز اهمیت دارد. اطمینان حاصل کنید که شما یک فرد متخصص قابل اطمینان را انتخاب کرده اید. بیشتر روانشناسان با مدرک کارشناسی ارشد به طور متوسط یک دوره شش ساله آموزشی را طی می کنند و احتمالا در چند کارگاه و سمینار آموزشی هم شرکت می کنند.

در مورد تخصص آنها سوال کنید

روانشناسان کمی یک روش مخصوص درمانی را انتخاب می کنند تا در آن تخصص بگیرند. بقیه کار خود را به گروه سنی خاصی محدود می کنند. به مطب روانشناس زنگ بزنید یا وب سایت او را بررسی کنید تا تصمیم بگیرید که کدام یک از آنها مراجعینی هم سنتان با مشکلات مشابه را درمان می کنند.

برای درمان فوبیا چطور یک متخصص خوب پیدا کنیم؟

برای درمان فوبیا چطور یک متخصص خوب پیدا کنیم؟

به جایگزین های کم هزینه نگاهی بیندازید

اگر بیمه نشده اید یا کم درآمد هستید، بهتر است از مراکز دولتی خدمات سلامت روان استفاده کنید. به کلینیک محلی خود برای دریافت اطلاعات درباره خدمات در منطقه تان زنگ بزنید.

بیمه خود را بررسی کنید

برخی از روانشناسان با شرکت های بیمه خاصی همکاری دارند. استفاده کردن از یک روانشناس با شرکت بیمه شما همکاری دارد باعث پس انداز شدن پول جیب شما می شود.

یک گروه درمانی را در نظر بگیرید

اگر چه خود تشخیصی می تواند خطرناک باشد، اما اگر ترس شما واضح است و شما را منزوی کرده مانند ترس از پرواز، یک گروه درمانی می تواند برای شما سودمند باشد. گروه های حمایتی اینترنتی منابع خوبی از اطلاعات برای طیف خاصی از ترس ها طبق برنامه ی زمان بندی شده هستند.

با روانشناس صحبت کنید

جلسه اول ملاقات شما شامل یک مصاحبه بالینی و آزمون های روانشناختی می شود. روانشناس از شما سوال های زیادی می پرسد، اما این فرصت خوبی است تا خودتان نیز چند سوال بپرسید.

مهم است شما و روانشناس تان یک جلسه مصاحبه بالینی داشته باشید. پس برای مشاوره با او تردید نکنید و اگر با او مشاوره کردید آن را بپذیرید.

اینکه فورا به فردی اعتماد کنید می تواند مشکل باشد اما صداقت کامل در جلسه اول بهترین راه پذیرفتن این است که آیا شما روانشناس خوبی را برای خودتان انتخاب کرده اید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *